reklama

Posledná sekunda v živote.

Istý človek, ktorého dobre poznám bol veľmi blízko vlastnej smrti. Ako sám vraví prežil svoju poslednú chvíľu na tomto svete. Mala trvať menej ako jedinú sekundu, počas ktorej počul svoj vlastný hlas modliť sa nasledovnú modlitbu:

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

„Obraciam sa k Bohu. Práve teraz je ten fragment okamžiku, keď som si istý, že ma počuje. Možno ma už aj vidí a jeho žiara ma osvetľuje najjasnejším svetlom, ktoré je všade vôkol mňa. Akékoľvek dimenzie, ktoré som doteraz poznal prestali existovať. Ja sám som prestal existovať. Zostáva mi jediný trieštivý zlomok sekundy vykričať zo seba posledný pocit, ktorý ma viaže k tomuto životu.

Bože, ochraňuj a žehnaj moje deti, ktoré nikdy nepochopia prečo som odišiel. Môj obraz, ktorý si budú uchovávať v pamäti sa postupom času viac a viac vzdiali od podobizne otca na fotografiách, ktoré im po mne zostanú. Nikdy už nebudú schopné zažiť pocit istoty a bezpečia, ktorý som im s láskou dal a potom tak kruto ukradol. Po všetky dni života zostane ich dlaň prázdna a nedokážu sa zbaviť neidentifikovateľného strachu. Hoci raz dospejú, nikdy nenájdu odpoveď na otázku „prečo?“.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Bože, ochraňuj a žehnaj moju manželku, ktorá mi nikdy neodpustí, že som odišiel. Jej úsmev už nikdy nebude bez skrytej horkosti a smútku. Naopak, jej plač bude hlasitý a väčšmi žalostnejší ako keď, plakávala po mojom boku. Ach ja nešťastník, rozmiesil som ju ako modelársku hlinu, do ktorej som počas manželstva vtláčal jemné kontúry milosti a šťastia. Až napokon s láskou stvorená socha ožila v jej dokonalej kráse. Zároveň sa však stala veľmi zraniteľnou a tým, že som ju navždy opustil, zostane odsúdená žízniť v k ukrutných bolestiach strachu a opustenosti až do jej posledných chvíľ.

Bože, ochraňuj a žehnaj mojich rodičov, ktorí už nikdy nenájdu zmysel a silu ďalej žiť. Vždy som tušil, no zároveň si nepripúšťal, že práve ja som tým ich zmyslom a prepotrebnou silou života. Až som zrazu odišiel bez toho, že by som im povedal, čo bude s nimi ďalej. Ich jedinou túžbou sa stane ich vlastný koniec. Bude však prichádzať veľmi pomaly, hoci si budú želať pravý opak.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Bože, ochraňuj a žehnaj mojich priateľov. Najmä tých, ktorých bude naveky sužovať pocit nevypovedaného. Naše priateľstvá sa z pokrvných bratstiev z detských čias zmenili na monotónnu realitu života. Jedného dňa sme pripustili, že na kamarátstva už nezostáva čas. Opustili sme detstvo, ktoré jediné je rajom pravých kamarátstiev. Stále nám však zostávala možnosť obnoviť staré pokrvné bratstvá aspoň tým, že povieme jeden druhému „prepáč“ , „ďakujem“ alebo čokoľvek, čo by bolo treba povedať. Ja som však zrazu odišiel do úplne inej dimenzie, kam za mnou ani kamaráti nemôžu. Kiež by ubúdalo zúfalých výčitiek vášho vnútra, ktoré nebude dlho schopné pripustiť, že je už na čokoľvek definitívne neskoro.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Bože, ochraňuj a žehnaj všetkých ľudí, ktorých som sa v živote nejako dotkol, hoci ich aj nepoznám. Čokoľvek zo mňa, čo kedy prijali, vedome či nevedome, nech sa stane ich ponaučením a požehnaním. Bože, osobitne ochraňuj a žehnaj všetkých ľudí, ktorým som v živote akokoľvek ublížil. Čo by som za to dal, keby som mohol vrátiť chvíle posadnutého konania, keď som neľútostne dvíhal voči nim svoju ruku alebo svoj hlas. Teraz, keď mi zostáva posledný výkrik, aspoň vás všetkých spätne prosím o odpustenie. Kiež by sa vám okamžite zacelili rany, ktoré som vám spôsobil.

Bože, ochraňuj a žehnaj všetkých slabých a trpiacich. Či už sú to chorí, bezmocní, ponižovaní alebo utláčaní. Za môjho života ani jeden z nich neprešiel okolo mňa bez povšimnutia a za každého jedného z nich som sa modlil a prosil Boha o pomoc. Teraz však odchádzam a nechávam ich tu napospas bez môjho orodovania. Och, moji úbohí chránenci, kiež by ste boli silní a nezlomní a kiež by ste tým dokázali raz a na vždy zastaviť beznádej mnohých.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ja osobne si tento text čítam veľmi často. Som totiž bytostne presvedčený, že je to „Modlitba živých“. Všetkých tých, ktorí túžia žiť lepšie skôr, ako nadíde ich posledná sekunda v živote.

Marek Balko

Marek Balko

Bloger 
  • Počet článkov:  6
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Žijem, pozorujem, vnimam. Mnohokrát súhlasím, zdieľam dokonca sa teším z prijatého. Častejšie však neverím, čudujem sa a zavše mi býva aj veľmi ľúto z toho, čo sa odohráva medzi ľuďmi ..... jednoducho som pocítil potrebu, dokonca možno i povinnosť k niektorým témam vyjadriť svoj názor Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu